17 marca 2013

Większe koła? Pewnie!

Dochodzi godzina 14, a ja dopiero stoczyłem się z łóżka. Nie licząc pozmywanej sterty
naczyń, nie zrobiłem jeszcze nic produktywnego. Więc trzeba coś z tym zrobić.

Zapewne większość z was kupując nowe kółka stara się dobrać możliwie jak
największe. Jednak kiedy ich rozmiar przekracza 59 mm. nie macie pewności
czy zmieszczą się w waszym setupie. Na forach powstała już masa takich tematów,
a odpowiedź jest prosta – nie. Większość szyn - mam na myśli tutaj te do jazdy
agresywnej – nie pomieści tak dużych kół.
Jednak jest bardzo prosta modyfikacja, która stała się dosyć popularna wśród rolkarzy.
Zresztą nie bez powodu. Większa średnica zapewnia lepszą kontrolę
na nierównościach i przede wszystkim większą prędkość, co jest bardzo pomocne
przy jeździe po ulicznych miejscówkach..Szczególnie tych w Polsce. Hehe.
Na czym polega ta modyfikacja, a właściwie modyfikacje?
 Są dwa sposoby by nasze rolki pomieściły kółka o średnicy większej niż jest im to dane.
Pierwszy sposób jest banalnie prosty do wykonania i nie zabierze wam dużo czasu.
Polega na zeszlifowaniu powierzchni plate'a tuż nad kołami.
Jeżeli jest to kwestia 1-2 milimetrów wystarczy zetrzeć te miejsce za pomocą 
gruboziarnistego papieru ściernego. W przypadku usunięcia grubszej warstwy plastiku
warto użyć narzędzi elektrycznych. Inaczej możecie się trochę przy tym napocić.
Ważne jest też żeby zachować lekki 'zapas' w postaci dodatkowego milimetra.
Nie robiąc tego, przy lądowaniu kółko pod naciskiem może zablokować się dotykając
plejta – czego ja sam doświadczyłem..i nie było to miłe spotkanie z asfaltem.
Druga opcja, jest nieco bardziej czasochłonna i zaznaczam, że nie każda rolka
pozwoli nam na taką modyfikację. Jednak w efekcie tego do Carbon'ów wejdą koła o średnicy
nieco ponad 70 mm, a Genesys'ów ponad 66mm. Więc warto jest poświęcić kilka minut
by w soulplate wyciąć brzeszczotem otwory, a następnie wygładzić krawędzie papierem
ściernym.
  Druga modyfikacja zainspirowana jest nowymi plate'ami firmy Adapt.
Z pewnością możecie zastosować tego moda w plate'ach Usd Carbon, nowych VII
oraz w Genesys'ach.

Podsumowując. Zabiegi te nie są trudne do wykonania oraz nie poświęcicie im dużo czasu.
Jedyną wadą jaką dostrzegłem, to brak możliwości wykonywania trików cess'owych.
Po za tym konstrukcja soulplate'a nie zostałą osłabiona. Komfort jazdy po mieście
znacznie się poprawił.
Sprzęt nie ucierpi, wy także. Więc jeżeli macie taką możliwość, to warto spróbować!
Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzania mojego bloga oraz profilu Rollacji na facebook'u.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz