16 stycznia 2014

Pimp your frames.


Kilka dni temu, przez strony i fora rolkowe na całym
świecie przebiegła plotka (wraz ze zdjęciami), mówiąca o nowej szynie
Ground Control Featherlite 3. Wielkim rozczarowaniem okazał się fakt,
że ową nowinką okazała się seryjna szyna Valo, którą zwyczajnie
przerobił jakiś random.


Wtedy przypomniało mi się, że latem też zabawiłem się w warsztacie
z taką samą szyną. Eh. Wiem, że dziwnie to brzmi, ale proszę nie zrozumcie mnie
źle. Kocham rolki, ale jest to miłość platoniczna..a to, że dzisiaj będę pisał o rżnięciu
rowka, to zwykły zbieg okoliczności.
Wracając do tematu. Kiedy pękły moje Kizer Fluid IV, pod ręką miałem nic innego
jak szyny Valo. Zupełnie nie po mojej myśli było przyzwyczajanie się do tego
maleńkiego groove'a po kilku tygodniach jazdy na najnowszym Fluidzie, którego
wcięcie miało rozmiar niemal mojej pięści.
Postanowiłem więc nieco podrasować szynę Valo, a że
fotografuję praktycznie wszystko, to mogę się tym z Wami podzielić.


Pilnik ślusarski (półokrągły), drobnoziarnisty papier ścierny i dużo
cierpliwości - nie obędzie się bez tych trzech rzeczy, jeżeli zdecydujecie się
na tą małą przeróbkę.


Starajcie się wzorować na szynie, która najbardziej przypadła wam do
gustu. Ja starałem się uzyskać efekt podobny do Fluida IV.
Warto zacząć od nakreślenia na szynie wielkości oraz głębokości nowego
rowka.


Następnie za pomocą pilnika należy zetrzeć plastik aż do linii pisaka.
Kompozyt z którego są zrobione szyny sprawia, że można się nieźle przy
tej czynności napocić. Jednak wierzę, że sobie poradzicie.


Teraz tym samym narzędziem należy nadać kształt dla waszego nowego
groove'a. Kiedy już uzyskacie zadowalający was profil, postarajcie się wyrzeźbić
podobny na pozostałych krawędziach.


Na koniec wystarczy wygładzić wszystkie krawędzie papierem ściernym.


Tym właśnie sposobem możecie poprawić swój komfort jazdy. Co prawda
mały groove go nie wyklucza, ale komfort psychiczny to podstawa udanego wypadu
na roleczki.

Pozdrawiam!

1 komentarz:

  1. Mi szczerze najbardziej pasowały kizer diamond, które miały jeszcze mniej do pokazania :D

    OdpowiedzUsuń